Over Mij Samen Aan De Slag Blog FAQ Contact

VEELGESTELDE VRAGEN


Nog ergens benieuwd naar?



Wat doet een opruimcoach?


Een opruimcoach, ook wel professional organizer genoemd, is iemand die mensen helpt bij het creëren van structuur in huis of op het werk. Tijdens dit proces leer je opruimen, organiseren en onderhouden. Je wordt onder andere begeleid bij het maken van keuzes over jouw spullen en probeert de oorzaak van de chaos te begrijpen, zodat deze kan worden aangepakt.

Je kunt er ook voor kiezen de opruimcoach alles te laten opruimen en organiseren, maar daarbij blijft jouw eigen inbreng essentieel.



Ben je hiervoor opgeleid?


Ja, ik ben een gecertificeerd Professional Organizer / Opruimcoach en heb mijn opleiding gevolgd bij de NHA. Deze opleiding is erkend door de NBPO (Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers).

Ik heb de studie met veel plezier én met een mooi resultaat afgerond (gemiddeld een 9). Zo weet je dat ik mijn werk doe met liefde en de juiste kennis en vaardigheden.



Wanneer schakel je de hulp van een opruimcoach in?


Hier kunnen ontelbare aanleidingen voor zijn: Een (ingrijpende) levensgebeurtenis, zoals bijvoorbeeld een verhuizing, geboorte, scheiding, burn-out, ziekte, overlijden of downsizing. Te weinig motivatie om alleen aan de slag te gaan. Of misschien heb je gewoon geen idee waar en hoe je moet beginnen!?

Wat jouw reden ook is, het belangrijkste is dat jij je goed voelt bij deze stap en de opruimcoach die je kiest!



Moet ik al opruimen voordat jij komt?


Nee hoor, ik kom juist om jou hierbij te helpen!



Wat als ik niet durf of me schaam?


Vraag jezelf eens af waarom dat zo is? Vind je het een chaos of vies? Ben je misschien bang dat jouw situatie de ergste ooit is? Je hoeft je nergens voor te schamen, ik heb het allemaal al een keer gezien. Je bent niet alleen!

Opgeruimd en Gelukkig werkt volgens de beroepscode. Dat betekent dat ik discreet omga met jouw persoonlijke situatie, informatie en spullen. Alles wat we bespreken blijft tussen ons.

Je kunt standaard oordeelvrije coaching van mij verwachten. Daarnaast kom ik ‘anoniem’ bij jou thuis, dus de buren zullen van niets weten.



Heb ik nog wel de controle over mijn spullen of moet ik straks alles weggooien?


Ja, jij behoudt altijd de regie over jouw spullen! Het is voor mij belangrijk dat jij je veilig voelt. Ik begeleid je bij het maken van keuzes en zal soms kritische vragen stellen, maar jíj bepaalt het tempo waarin we werken en wat er weggaat of juist blijft. Daarnaast zal het je verbazen wat alleen al een efficiëntere manier van opbergen doet met de ruimte die je hebt.



Wat gebeurt er met de spullen die weggaan?


Er zijn vele mogelijkheden: Je kunt het bijvoorbeeld weggeven, verkopen, doneren of weggooien. Als jij dat wilt, help ik je bij het coördineren van de afvoer naar een lokaal goed doel, recyclingcentrum of afvalbrengstation.



Hoeveel afspraken zijn er nodig?


Dit is per persoon en situatie verschillend. Het hangt onder andere af van de hoeveelheid spullen, de snelheid waarmee jij keuzes maakt tijdens onze sessies en wat je doet tussen de afspraken door. Vaak zijn twee of drie sessies al genoeg voor een aanzienlijke verbetering! Na mijn coaching, tips en tricks pakken veel mensen daarna zelf de draad verder op.

Vind je dit moeilijk of wil je gewoon niet alleen aan de slag? Geen probleem! Chaos die in jaren is opgebouwd, heb je niet zomaar in een paar uur opgeruimd. Ik help je zodat het makkelijker gaat en in jouw eigen tempo.



Mogen er kinderen bij een afspraak aanwezig zijn?


Ja, al kan dit (vooral bij jonge kinderen) wel erg afleidend werken. Het gaat dan ten koste van de efficiëntie. Ik zou daarom aanraden een oppas te zoeken.

In specifieke gevallen kan het soms juist handig zijn, hierover kunnen we dan van tevoren overleggen.



Is het de investering waard?


Dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, maar als je het mij vraagt: “JA!” De rust en ruimte die je ervoor terugkrijgt zijn onbetaalbaar. En je investeert niet alleen in jouw kwaliteit van leven, het kan op de lange termijn zelfs tijd en geld besparen!

Je leert efficiënter te worden: Je bent minder tijd kwijt aan het zoeken of opruimen van spullen en schoonmaken. En je bent minder geld kwijt aan dingen die je al hebt, maar niet kunt vinden en vermijdt miskopen, omdat je beter weet wat je behoeften zijn als het aankomt op spullen.



Ben je verzekerd?


Ja, ik ben goed verzekerd. Je kunt erop vertrouwen dat alles professioneel en zorgvuldig geregeld is.



Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?


Hier vind je mijn Algemene Voorwaarden. Lees ze vooral even goed door, zo weet jij precies waar je aan toe bent.




Staat jouw vraag er niet tussen?
Bel 06-33027948, stuur een mailtje naar irene@opgeruimdengelukkig.nl of vul het contactformulier in.

REVIEWS


VOLG MIJ


Tips en Tricks, Befores en Afters en nog meer inspiratie!


Opgeruimd en Gelukkig is een bedrijf dat klanten coacht op het gebied van opruimen, organiseren en onderhouden.

KVK: 96917741
BTW: NL005238073B95
irene@opgeruimdengelukkig.nl
06-33027948